BLOG

Skuteczna prezentacja produktów, czyli karta produktowa, która sprzedaje!

Prezentacja produktu jest kluczowym czynnikiem, dzięki któremu klient podejmuje ostateczną decyzję w kwestii zakupu towaru. Musi być ona dobrze i profesjonalnie przygotowana, by jak najbardziej odzwierciedlić wygląd danego produktu.

Zdjęcie produktu – dlaczego jest tak ważne?

Zdjęcie produktu sprawia, że klient wie dokładnie jakiego towaru może się spodziewać. Dotyczy to sprzedaży stacjonarnej (wszelkie katalogi i wizualizacje produktów), ale przede wszystkim sprzedaży internetowej. Ze względu na to, że opisy produktów nie zawsze oddają w pełni to, jak wygląda dana rzecz, dobra prezentacja produktów jest tutaj niesamowicie ważna. Niepoprawnie i nieprofesjonalnie sfotografowane produkty w sklepie mogą sprawić, że nie tylko klient nie będzie przekonany do produktu, ale także może być niezadowolony po jego zakupie. Sama dostępność produktu nie ma tutaj znaczenia – liczy się dobre światło, oddające dokładnie kolory, a także format i kompozycja, w jakiej znajduje się dany przedmiot. O tym, jak zaprezentować produkt w sieci jest wiele poradników, jednak w tej kwestii warto zaufać profesjonalistom, którzy dysponują specjalistycznym sprzętem oraz wiedzą i doświadczeniem.

Karta produktowa – czym jest?

Bardzo często spotykamy się z pytaniem, co to jest karta produktu bądź karta produktowa. Otóż jest to nic innego jak strona produktu, na której znajduje się jej prezentacja. Produkty w sieci mają swoje osobne strony, na które składa się pełna nazwa produktu, jego cena, dokładny opis produktu, zdjęcia, CTA, czyli Call to Action – wezwanie do zakupu. Zazwyczaj jest to po prostu przycisk „kup teraz” lub „do koszyka”. Wszystko to sprawia, że klient dokładnie wie jak, i co kupuje, zatem zakupy stają się dla niego proste. Opcjonalnie strona produktowa może zawierać formularz kontaktowy lub czat z osobą, która na bieżąco doradza w sprawie produktów.

Przykład karty produktu ze sklepu z którym współpracujemy: www.natinati.pl

Jak skomponować dobrą kartę produktu?

Dobrze wykonana strona produktowa powinna zawierać wszystkie wcześniej wymienione elementy, jednak każdą część należy przygotować profesjonalnie. Najważniejsze są, jak już wcześniej wspominaliśmy, zdjęcia i opis. Nie wystarczy jedno zdjęcie i zdawkowy opis – to, jak zaprezentujemy nasz towar, może znacznie wpłynąć nie tylko na sprzedaż, ale również na prestiż firmy. Powinny być to zatem fotografie produktu z każdej strony, specjalistycznym aparatem, a także w profesjonalnym, dobrze oświetlonym studio. Ważne jest także, by i opis oddać w ręce specjalisty, ponieważ ma on doświadczenie w tym, o czym najczęściej chcą dowiedzieć się klienci. Jednak bardzo często kupujemy oczami, a to, co zapamiętał nasz wzrok w postaci grafiki, czasem może okazać się dużo ważniejsze. Jako firma Omnia Shot jesteśmy w stanie wykonać najlepszej jakości zdjęcia. Wiemy także, jak wyeksponować unikalność produktu, by nie zginął on w otchłani Internetu. Z pewnością zwiększy to responsywność kart produktu, a także wpłynie pozytywnie na wizerunek Twojej firmy.