BLOG

Profesjonalne zdjęcia produktowe jako element budujący pozytywny wizerunek sklepu

Zdjęcia prezentowanego przez stronę internetową towaru lub efektu usługi są w obecnych czasach priorytetem. Klienci, goście sklepu internetowego, ale nie tylko zazwyczaj kupują oczami – to naturalne, jesteśmy wzrokowcami. Stąd też warto zadbać, by oprawa graficzna sklepu online, była jak najbardziej profesjonalna i zgodna z obecnymi standardami.

Zdjęcia, a opinia o sklepie internetowym

Wielu sprzedawców i osób oferujących swoje usługi w Internecie bazuje na zdjęciach otrzymanych lub pobranych ze stron producenta. Wiele z nich jest także ilustrowanych zdjęciami z tak zwanych banków zdjęć, które już w pierwszej chwili wydają się nienaturalne. Wszystko to sprawia, że opinia o sklepie internetowym może być niepochlebna, ponieważ klienci mogą odczuć, że towar może być niezgodny z opisem i grafiką dostępną na stronie. Opinie o sklepie mogą się również diametralnie zmienić na negatywne również po tym, gdy okaże się, że dany produkt w rzeczywistości wygląda zupełnie inaczej niż na zdjęciach. Wszystko to także wpływa na sam wizerunek sklepu w sieci, a także na jego pozycjonowanie w wyszukiwarce. Otóż posiadają oryginalne, własne grafiki, nazwane odpowiednio, nasz sklep internetowy ma szansę znaleźć się na wyższej pozycji w wyszukiwarce internetowej niż te, sklepy, które te zdjęcia kopiują.

Jak sprawdzić wiarygodność sklepu internetowego?

By wiedzieć, na co zwracają uwagę nasi klienci, musimy sami postawić się na ich miejscu jako konsumenci i dowiedzieć się jak sprawdzić wiarygodność sklepu internetowego np. konkurencji. W pierwszej kolejności to co, możemy zrobić, to przeszukać opinie o sklepach internetowych. Najczęściej piszą je prawdziwi klienci, jednak nie zawsze – bardzo często wynajmuje się do tego celu tzw. szeptaczy, czyli osoby, które wystawiają pochlebne opinie, nie będąc klientami sklepu. Zatem jak sprawdzić czy sklep internetowy jest wiarygodny? Warto prześledzić jego poczynania, w tym to, jakiej jakości zdjęcia obrazują przedstawiany w nim towar i usługi. Jeśli będą one pokrywać się z tym, które można znaleźć w wyszukiwarce grafik, możemy być pewni, że są to skopiowane zdjęcia, nienależące do strony, co również wpływa na wizerunek sklepu.

Jak poprawić wizerunek sklepu?

Bardzo często po tym, gdy dowiemy się jak sprawdzić sklep internetowy, sami dochodzimy do wniosku, że potrzebna jest także zmiana wizerunku i naszego sklepu. Ważna jest głównie dobrze dobrana, przyjazna oprawa graficzna pasująca do branży. Jeśli jest to strona internetowa z naturalnymi kosmetykami, wizerunek sklepu musi być spójny z naturalną filozofią. Oczywiście nie należy tutaj od razu stawiać wyłącznie na zielony kolor, ale np., na oryginalne, profesjonalne zdjęcia produktów w przepięknej, zachęcającej tematycznej oprawie. Tego typu fotografie sprawiają, że klient czuje, że dla osób prowadzących sklep, sprzedać nie jest tylko i wyłącznie biznesem, ale również pasją. Wpływa to automatycznie na wiarygodność danej marki.