BLOG

Optymalizacja i kompresja zdjęć do Internetu

Zdjęcia w Internecie są niezwykle ważnym nośnikiem informacji. Mogą one sprawić, że nasz sklep internetowy nie tylko będzie sprzedawał więcej, ale również poprawi się jego wizerunek oraz pozycja w wyszukiwarce internetowej. Jak zatem sprawnie dokonać optymalizacji zdjęć? Zapraszamy do naszego miniporadnika na ten temat.

Zdjęcia w sklepie – dlaczego są tak ważne?

Dobrze, profesjonalnie wykonane zdjęcia w sklepie internetowym sprawiają, że klienci czują, że oferowane przez nas produkty, czy też usługi to nie tylko biznes, ale również pasja. Wpływa to pozytywnie na opinie o naszej stronie, a także na fakt, że będą one w jak najlepszy sposób odwzorowywały stan rzeczywisty. Z tego względu, iż zazwyczaj kupujemy oczami, oprawa graficzna jest tu niezwykle istotna. Ważne jest jednak to, by zrobić to w umiejętny i nieprzesadzony sposób, w tym biorąc pod uwagę taką kwestię, jak optymalizacja zdjęć do Internetu. Oczywiście, możemy to pozostawić profesjonaliście, ale warto wiedzieć, w jakim celu ten proces jest potrzebny.

W jakim celu jest kompresja zdjęć?

Profesjonalne aparaty fotograficzne są niezwykle wszechstronne – robiąc nimi zdjęcia, zawsze zależy nam na jak najlepszej jakości, nie mogąc ustawić celowości zdjęcia (gdzie będzie ono wykorzystane). Fotografie wykonane nimi mogą być zaprezentowane zarówno w druku wielkoformatowym, jak i w prasie, ale także w Internecie. Miejsca, gdzie wykorzystywane są później zdjęcia, wymagają różnej rozdzielczości, dlatego też najczęściej są one za duże do przestrzeni wirtualnej. Kompresja zdjęć do Internetu ma za zadanie zmniejszyć fotografię w celu szybszego ładowania się strony. Zmniejszenie wagi zdjęć może znacznie przyspieszyć działanie sklepu internetowego, w którym w karcie produktu może się ich znaleźć nawet kilka. Zatem jak zmniejszyć rozmiar zdjęcia bez utraty jakości? Przede wszystkim korzystając z darmowych programów dostępnych w Internecie. Są one proste w obsłudze, więc to jak zmniejszyć zdjęcie bez utraty jakości nie powinno stanowić już problemu. Podobnie jak próba zmiany ich rozdzielczości konwertując je za pomocą narzędzi na profesjonalnych stronach internetowych.

Zdjęcia do sklepu – jakie muszą posiadać cechy?

Zdjęcia na stronę internetową nie tylko powinny dobrze wyglądać wizualnie, ale również wpasowywać się założenia SEO, czyli być dostosowane do wymogów wyszukiwarki. Jak już wcześniej wspominaliśmy, zdjęcia do sklepu należy skompresować, by strona lepiej funkcjonowała, co również przekłada się na jej pozycjonowanie. Zdjęcia w sklepie zgodne z założeniami optymalizacji pod wyszukiwarkę (by zdobyć jak najwyższą pozycję), powinny być także oryginalne, nie kopiowane, a także dobrze nazwane, np. za pomocą ustalonych wcześniej fraz kluczowych dotyczących danego produktu. To, że muszą to być fotografie oddające stan rzeczywisty produktu, jest oczywiste, jednak czasem warto pomyśleć także nad znakami wodnymi na nich, by nie zostały one pobrane i wykorzystane przez konkurencję. Może to również negatywnie wpłynąć i na pozycjonowanie naszej marki.