BLOG

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym dzięki profesjonalnym zdjęciom produktowym?

Zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym powinno stanowić główny cel każdego właściciela serwisu. Sposobów na realizację tego zadania jest wiele. Jedna z najbardziej skutecznych metod to użycie profesjonalnych zdjęć produktowych. Dlaczego to polecane rozwiązanie?

Polecany pomysł na zwiększenie sprzedaży w sklepie
Wielu właścicieli firm czy specjalistów marketingu internetowego dokłada wszelkich starań, aby jak najbardziej zwiększyć ruch na stronie i sprowadzić na nią potencjalnych klientów. Wdrażają oni różnorodne pomysły na wzrost sprzedaży, przede wszystkim realizując kampanie w wyszukiwarkach, serwisach społecznościowych, reklamy na portalach, mailingi oraz wiele innych metod. Jest to jak najbardziej słuszne działanie – w końcu każdy nowy użytkownik to szansa na sprzedaż produktu. Często jednak zdarza się, że pomimo dobrze zaprojektowanej akcji oraz dużego wzrostu ruchu na stronie, sprzedaż pozostaje na niskim poziomie. Jeśli na serwis trafia prawidłowo stargetowany klient z dobrze określonej grupy docelowej, który w dodatku poszukuje oferowanego sklepie produktu, a mimo to nie dokonuje zakupu, to problemu należy szukać po stronie przedsiębiorcy. W takiej sytuacji niezbędne jest przeprowadzenie szczegółowej analizy ruchu na stronie, a następnie optymalizacja współczynnika konwersji na podstawie uzyskanych wyników oraz wniosków.

Optymalizacja konwersji a wzrost sprzedaży
Optymalizacją konwersji określa się zespół działań, których cel to poprawa współczynnika konwersji, a w rezultacie osiągnięcie określonych korzyści biznesowych przez właściciela serwisu. Konwersja w sklepie internetowym dotyczy przede wszystkim dokonywania zakupu przez klienta, ale istotny aspekt stanowią też inne działania użytkownika, np. zapisanie do newslettera. Im współczynnik konwersji (czyli procent odwiedzających, którzy wykonali pożądane działanie na stronie) ma wyższą wartość, tym lepsze rezultaty osiąga e-sklep. Szczegółowe dane na temat konwersji, porzuconych koszyków czy też ścieżki usera w witrynie można znaleźć w Google Analytics. To bezpłatne narzędzie to prawdziwa kopalnia wiedzy na temat tego, jak zwiększyć sprzedaż w witrynie. Zamiast więc poszukiwać nowych sposobów na wygenerowanie ruchu, postaraj się jak najlepiej wykorzystać potencjalnych klientów, którzy już odwiedzają twoją stronę. Wprowadzenie zmian w witrynie często przynosi zadziwiające rezultaty. Do takich zmian należy dodawanie wysokiej jakości zdjęć produktowych.

Profesjonalne zdjęcia produktowe sposobem na lepszą sprzedaż
Do częstych przyczyn opuszczania sklepu bez dokonania w nim zakupu, należą słabe zdjęcia towarów. Opis przedmiotu to ważny element, ale znaczna większość klientów to wzrokowcy, którzy „kupują oczami”. Dlatego też skutecznym sposobem na to, jak zwiększyć sprzedaż produktu, jest zamieszczenie atrakcyjnych wizualnie, wyraźnych obrazów w wysokiej rozdzielczości. Wykonane indywidualnie, atrakcyjne fotografie zwiększają zaufanie klienta do marki, a także sprawiają, że artykuł prezentuje się bardziej prestiżowo.
Profesjonalne zdjęcia produktowe powinny być dobrze oświetlone oraz wiernie oddawać kolorystykę sprzedawanego produktu. Szczególnie ważny aspekt dla odbiorcy to możliwość obejrzenia towaru z kilku stron oraz przyjrzenia się detalom. Uzyskanie takich rezultatów w domowych warunkach może stanowić trudne lub nawet niemożliwe do zrealizowania zadanie. W takich sytuacjach poleca się skorzystanie z usług ekspertów specjalizujących się w fotografii produktowej i reklamowej. To inwestycja, która szybko zwróci się oraz, co ważne, wpłynie na wzrost współczynnika konwersji oraz zwiększy dochody w firmie.